była mowa o kursie jazdy w Skoda Szkoła Auto cena wynosi 580 zł w promocji a promocyjne szkolenia odbeda sie 16 i 30 stycznia
[O1] dziwne zgrzytnięcie
Zwiń
X
-
Ambiente
- 2010
- 102
- Octavia III combi (5E5)
- ALH 1.9 TDI VP 90 KM
- BJB 1.9 TDI PD 105 KM
- CHPA 1.4 TSI 140 KM
[O1] dziwne zgrzytnięcie
Witam,
Mam O1 z silnikiem ALH z 2004 roku. Mój problem mniej więcej wygląda tak:
pojawia się dziwne sekundowe zgrzytnięcie gdzieś dochodzące chyba spod auta - jakby obtarcie czegoś. Występowanie tego:
- po każdym uruchomieniu zapłonu
- tylko na 2 biegu w czasie jazdy
- nie występuje na 1 biegu, czy na 3 (bo tak też sprawdzałem)
- nie ma wpływu na to prędkość auta.
- nie występuje gdy jadę na luzie
W życiu wygląda to tak:
- odpalam auto, wrzucam 1 jade kawałek, wrzucam 2 - przejeżdzam kawałek - jest krótki zgrzyt. Nie jest on jakoś specjalnie bardzo głośny.
Co to może być?
Pozdrawiam
-
Ambiente
- 2010
- 102
- Octavia III combi (5E5)
- ALH 1.9 TDI VP 90 KM
- BJB 1.9 TDI PD 105 KM
- CHPA 1.4 TSI 140 KM
szukajka nic nie znalazła, a wydaje mi się że mój motor ALH z 2004 nie dotyka już problem serii skrzyń biegów związany ze ścinaniem nitów.
po dogłębnej analizie, opisywane zgrzytnięcie nie zawsze pojawia się na drugim biegu, czasem uda mi się to pierwszym. nie mogę znaleźć rozwiązania problemu
[ Dodano: Sob 07 Sie, 10 21:00 ]
Rozszyfrowuje powoli swój problem niestety mój mechanior grzeje tyłek w ciepłym kraju wiec przyjdzie mi poczekać jeszcze trochę.
To ów zgrzytnięcie pojawia się nie zależnie od wrzuconego biegu (1 lub 2 lub 3), ale za to pojawia się tylko w określonej prędkości - według wskazkówki zawsze 20-20 km/h.
Jeszcze nie mogę zlokalizować skąd ten dźwięk, czasami go słyszę z prawej strony z tyłu, a czasem z przodu...
Komentarz
-
Ambiente
- 2010
- 102
- Octavia III combi (5E5)
- ALH 1.9 TDI VP 90 KM
- BJB 1.9 TDI PD 105 KM
- CHPA 1.4 TSI 140 KM
To dobre trafienie. Dziękuje za podpowiedź
Faktycznie wyciągnąłem bezpiecznik od ABSów i już nie chrupie mi spod samochodu Teraz kwestia zlokalizowania dlaczego ABS (lub bardziej ASR) chrupie i przeprowadza samokontrolę... 4 miesiące temu wymieniałem kompletne hamulce przód i tył, możliwe że mechanior coś skiełbasił?
Komentarz
-
Jak masz VAG'a to sprawdź czy czujniki ABS pojazują tą samą prędkość na wszystkich kołach.
Samokontrola to rzecz normalna, ABS sprawdza czy pompa jest sprawna i gotowa do pracy, ale nic nie powinno zgrzytać (ewentualnie dopuszczalne jest "bzyknięcie, ale np u mnie nic nigdy nie słyszałem). Zgrzytanie związane jest z EDS (elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego), może sterownik widzi różne prędkości na kołach i głupieje :roll:
Komentarz
-
Komentarz